طراحی سایت فروشگاهی یا اجاره مغازه کدامیک را انتخاب می کنید؟ طراحی سایت فروشگاهی یا اجاره مغازه کدامیک را انتخاب می کنید؟
Beginner
نویسنده : پویا بهرمند
زمان انتشار : 2 سال پیش

طراحی سایت فروشگاهی یا اجاره مغازه کدامیک را انتخاب می کنید؟

اگر کل درآمد شما از طریق یک فروشگاه یا مغازه تامین می شود حتما این مطلب تا انتها بخوانید.مقایسه بین طراحی سایت و فروشگاه سنتی

  • آیا به حال این فکر کرده اید که خرید یک مغازه متوسط چه قمیتی دارد؟
  • به کرایه بالای که برای اجاره مغازه پرداخت می شود نیز فکر کرده اید؟
  • چرا فکر میکنید شروع کردن به صورت آنلاین پر هزینه تر است؟
  • زمانی که به مواردی مثل هزینه ها، امکان توسعه، راحتی کار و سبقت از رقیبان می رسیم این سوال برایمان پیش می آید که اجاره یک فروشگاه بهتر است یا طراحی سایت فروشگاهی؟

 

ما به شما این ضمانت می دهیم که هزینه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین حرفه ای خیلی کمتر از هزینه استارت یک کسب و کار سنتی است.

با ما همراه باشید و تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید ما به شما می گوییم که چگونه اینکار ممکن است

 

تا به حال فکر کردید که چرا باید سایت فروشگاهی داشت؟

 جواب این سوال را با یک مثال شروع میکنیم. پروژه های عمرانی مثل ساخت زیر گذر، پل و اتوبان باعث می شود روی کسب و کار شما تاثیر منفی بگذارد. نمونه بارز آن که همه مردم کرمان با آن آشنا هستند ساخت زیر گذر آزادی است که همه ما مغازه ها و فروشگاه های گوناگون اطراف آن را  به یاد داریم.

اما این پروژه مدت زیادی طول کشید تا به پایان برسد و در این چند سال اکثر کسب و کار های آنجا ضرر بزرگی کردند و حتی بعضی از آن ها مجبور به نقل مکان شدند.

این یعنی تمامی زحماتی که برای جلب مشتری و شناخته شدن در آن منطقه کشیده بودند به هدر رفت و باید از نو شروع کنند.

از طرفی زمانی که شما قصد اجاره مغازه ای را داشته باشید، باید به مواردی مثل هزینه های آب، برق و گاز وهمچنین موقعیت مناسب فروشگاه که در دید مشتریان باشد توجه زیادی کنید.

مسئله مهم دیگر اجاره بهای آن ملک است که هرسال افزایش چشم گیری دارد و این امر باعث می شود بیشتر درآمد خود را صرف اجاره آن مغازه کنید.

عامل دیگری که این روز ها خیلی از مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داده است، ویروس کرونا نام دارد.

از زمانی که این ویروس پخش شده است، خیلی از کسب و کارهایی که به صورت حضوری بوده اند را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی باعث ورشکستگی آن ها شد.

چون در این شرایط خطرناک مردم بیشتر در خانه می مانند و مجبور هستند که از فروشگاه های آنلاین خرید اینترنتی کنند.

و خیلی موارد دیگر که خودتان بهتر می دانید که باعث می شوند به این نتیجه برسیم که اجاره کردن فروشگاه به صرفه نیست.

اسم این موارد را میتوانیم عامل محدود کننده گذاشت. اما ساخت سایت فروشگاهی این محدودیت ها را ندارد و این یعنی آزادی بیشتر در توسعه کسب و کارتان، حذف هزینه های اضافی مرتبط به آن و همچنین بی تاثیر شدن ساخت و ساز ها بروی فروشگاه شما.

همه ما می دانیم که هزینه های زندگی بسیار زیاد شده اند و در بعضی مواقع برای این که به توانیم آن ها را پوشش دهیم مجبورهستیم چندین شغل داشته باشیم.

نکته ای که در این زمینه نظر مان را به خود جلب کرد این بود که اگر ما سایت فروشگاهی داشته باشیم، می توانیم آن را از هر جایی کنترل کنیم حتی هنگامی که در محل کار اصلی خود نیستیم یا اینکه در خانه استراحت می کنیم.

اما اجاره یک فروشگاه نیاز دارد که همیشه در آن حضور داشته باشید و در نتیجه محدود به یک شغل می شوید.

بیاید بزرگ فکر کنیم! کسب و کارتان را به منطقه ای که در آن زندگی می کنید محدود نکنید. در سطح استان، کشور و حتی جهانی نیز هم می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید. چگونه؟

 

خب با این حساب مغازه داشتن باعث می شود فقط در یک منطقه شناخته شویم اما اگر سایت فروشگاهی داشته باشیم، با استفاده از دنیای وب می توانیم خود را به مشتریان شهرهای دیگر معرفی و ثبت سفارش کنیم و این یعنی توسعه کسب و کار شما و شناخته شدن آن در بین افراد بیشتر که هدف اصلی هر بیزینس می باشد.

 

آیا میدانید که فروشگاه اینترنتی محدودیت زمان ندارد؟ 

همان طور که می دانید کسب و کار های سنتی ساعت کاری محدودی دارند و این مسئله در دنیای رقابتی امروز باعث ضرر صاحبان آن کسب و کار می شود.

اما این مورد در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بر طرف شده است. یعنی این که شما می توانید به صورت 24 ساعته در فروشگاه آنلاین خود سفارشات مشتریان را دریافت کنید و محدود به زمان نباشید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

حتما شما هم مثل ما متوجه شده اید که این امر اهرم مناسبی برای سبقت از رقیبان است پس آن را از دست ندهید.

البته اگر دقت کرده باشید نوع فعالیت های تجاری از گذشته تا امروز تغییر کرده است و کسی برنده است که خود را با تغییرات هماهنگ کرده باشد.

پس به خاطر داشته باشید که برای یک کسب و کار موفق نیاز است خود و فعالیت تجاریتان را به روز کنید تا بازده بیشتری را دریافت کنید.

همچنین جامعه به سمت آنلاین شدن در حرکت است و کمتر کسی تمایل به ادامه روش های سنتی دارد. پس تغییر کنید درغیر این صورت شکست خواهید خورد.

با این تفاسیر، کم کم به این نتیجه رسیدیم که هرنوع طراحی سایت مخصوصا ساخت سایت فروشگاهی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است و اگر الان این کار را انجام دهیم در آینده چند گام از رقیبان خود جلو تر هستیم چون دیر یا زود همه به یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار خود نیاز دارند.می توانید شما هم یکی از پیشتازان کسب و کار آنلاین خود باشید.

به طور مثال فروشگاه دیجی کالا را در نظر بگیرید. در ابتدای کار یک سایت فروشگاه آنلاین کوچک بود که حتی خیلی ها اسم آن را هم نشنیده بودند اما امروز تبدیل به مرجع بزرگی برای خرید کالا شده است و رقیبان، بعد از اینکه پیشرفت آن را دیدند، تمایل به راه اندازی فروشگاهای اینترنتی خود کردند.

   

اگر تصمیم به ساختن فروشگاه اینترنتی خود دارید.این موارد را به خاطر داشته باشید!

 بعد از اینکه برتری های سایت فروشگاهی، نسبت به روش فروش سنتی را باهم  بررسی کردیم، به نکات کلیدی طراحی و پیاده سازی  آن می رسیم که باید حتما بخاطر سپرد.

 

روش های ساخت یک فروشگاه آنلاین

طراحی سایت به دو روش اصلی انجام می شود که هر کدام معایب و مزیت های خود را دارند. با ساده ترین نوع طراحی سایت یعنی استفاده از قالب های آماده یا همان CMS های آماده مانند وردپرس (Word press) یا دروپال (Drupal) یا جوملا (Joomla) و غیره

در این نوع طراحی، طراح از قالب های آماده استفاده می کند که شامل کد های برنامه نویسی که از قبل نوشته شده اند می شود و فقط نیاز است که تغییرات ظاهری آن را انجام دهد. و شعار معروف شان را حتما شنیده اید که می گویند با چند کلیک ساده سایت خود را طراحی کنید.

روش دیگر، طراحی سایت به روش تخصصی است.

در این نوع طراحی سایت، طراح تمامی کد های مربوط به سایت را می نویسند

و حتی خدمات خاص مد نظر شما را هم می تواند کد نویسی کند و بروی سایت اجرا کند که این امر باعث می شود تنوع خدمات برای مشتریان تان بیشتر باشد و آن ها را جذب کند.

از طرفی ثبات و امنیت این نوع سایت ها بیشتر است و در مواقعی که مشکلی رخ دهد، به راحتی قابل برطرف کردن است.

خب حالا با یک حساب سرانگشتی می توان دید که طراحی سایت به روش تخصصی بسیار بهتر است چون قدرت توسعه و امنیت زیادی دارد.

 

خصوصیات یک فروشگاه اینترنتی

بعد از این که با روش طراحی سایت آشنا شدید، باید بدانید که یک فروشگاه آنلاین چه ویژگی هایی باید داشته باشد که مهم ترین نکات آن را با هم بررسی می کنیم.

1 - تنوع محصولات: یکی از مواردی که همیشه افراد را جذب یک فروشگاه می کند، تنوع محصولات آن است چون باعث می شود تمام چیز هایی را که نیاز داریم در آن پیدا کنیم و در وقتمان صرفه جویی شود.

2 - پشتیبانی قوی: به شخصه بخاطر دارم اولین باری که خرید اینترنتی کردم، درمورد کالایی که خریدم سوالاتی برایم پیش آمد و با پشتیبانی آن سایت تماس گرفتم و آن ها من را راهنمایی کردند. اینجا بود که فهمیدم اگر رضایت مشتری برایم مهم است باید پشتیبانی قوی را به آن ارائه دهم . پس شما هم این را به یاد داشته باشید.

3 - جلب اعتماد: حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که آیا این سایت جعلی است و ممکن است حساب من را خالی کنند؟ پس باید یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد داشته باشیم.

 چگونه؟  خب  برای جواب به این سوال عوامل زیادی وجود دارد که مهم ترین های آن ها را مطرح می کنیم.

به یاد داشته باشید که فروشگاه تان نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد را داشته باشد چون این نماد اصلی ترین مجوز یک سایت فروشگاهی است.

مورد بعدی که باید حتما به آن دقت داشت، درگاه های پرداخت آنلاین هستند

چون گرفتن یک درگاه پرداخت معتبر، نیاز به داشتن مجوز های معتبر دارد و این امر باعث اعتماد مشتری به فروشگاه شما می شود.

البته همان طور که گفتیم این موارد از اصلی ترین ویژگی های یک فروشگاه قابل اعتماد هستند و نکات دیگری هم وجود دارد که باید به آن ها توجه شود که در مطالب بعد به آن ها اشاره می کنیم.

4 - ارسال مطمئن و سریع: همه ما دوست داریم زمانی که خرید آنلاین می کنیم، کالا سریع و سالم به دستمان برسد و این امر می تواند وجه تمایز شما با سایر رقیبان تان باشد.

در آخر با به خاطر داشتن  این نکات مهم، می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و می توان گفت در این مطلب به طور کل با اصلی ترین و کاربردی ترین نکات، در زمینه طراحی سایت فروشگاهی آشنا شدید. همان طور که می دانید نکات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. پس برای آشنایی با آن ها مطالب دیگری که برایتان نوشتیم را مطالعه کنید. 

 

کلام آخر

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید افراد زیادی را با اهداف بزرگ می بینید

اما بعضی از آن ها در راه رسیدن به هدف خود موفق نمی شوند چون نمی دانند از کجا شروع کنند و راه درست چیست. پس برای کارهای بزرگ باید سراغ افراد حرفه ای و قابل اعتماد برویم.

تیم متخصص تیسان وب می تواند در راه رسیدن به اهدافتان، راهنما و دوست دلسوز شما باشد. به ما اعتماد کنید و از تغییر نترسید.

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

مطالعه مقالات مشابه

دیدگاه ها
درج دیدگاه