نوشتن و به اطلاع رسانی مبحث یا مطالب و یا تلاش برای تبدیل شکل های دیگر محتوا به حالت نوشتاری را تولید محتوای متنی می گویند. محتوای متنی برای سئو سازی بسیار مهم است.با تولید محتوا شما میتوانید تمام بخش های کاری خود را به صورت مفصل توضیح دهید و تمایز خود را با رقبای خود مطرح کنید و به تفصیل نحوه خدمات رسانی یا محصولات خود را برای آنها بیان کنید.

پیکج های تولید محتوا متنی تیسان وب

پکیج پایه

طلایی

ترجمه
تالیفی
تحقیقات
سئو سازی داخلی
تحقیق کلمات کلیدی
طراحی عکس کاور
تعداد کلمات 2000
مدت زمان انجام کار 2 روز
پکیج پایه

نقره ای

ترجمه
تالیفی
تحقیقات
سئو سازی داخلی
تحقیق کلمات کلیدی
طراحی عکس کاور
تعداد کلمات 1500
مدت زمان انجام کار 1 روز
پکیج پایه

برنزی

ترجمه
تالیفی
تحقیقات
سئو سازی داخلی
تحقیق کلمات کلیدی
طراحی عکس کاور
تعداد کلمات 1000
مدت زمان انجام کار 12 ساعت

حتما شما هم این جمله را هزارن بار شنیده اید : محتوا پادشاه است.

تاریخچه تولید محتوا به زمان عصر حَجر برمیگردد زیرا که اجداد ما سعی در انتقال منظور و مفهوم خود با استفاده از نقاشی های که بروی سنگهای غار میکشدین، این خود یک روش تولید محتوا بوده است اما امروز این کار بسیار به صورت رقابتی انجام می شود. تولید محتوا به منظور ایجاد اطلاعات جدید برای مخاطبین مدنظر انجام میگردد.

 

حال منظور از تولید محتوا دقیقا چیست؟

در عرصه دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا یکی از بنیادی ترین و اصلی ترین وظایف یک دیجیتال مارکتر می باشد. بدون محتوا نمی توان چیزی را برند کرد.

به زبان ساده ایجاد هر گونه متن، عکس، کلیپ ،فیلم، صوت و غیره که راستای اهداف جذب مشتری باشد را تولید محتوا می گویند.

افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند را میتوانید گاها به عنوان نویسنده، مترجم، ویراستار، طراحی گرافیک، انمییشن ساز ها، کارگردان ها و غیره طبقه بندی کرد.

 

اهمیت تولید محتوا متنی

اگر شما قصد داشته باشید در حوزه اینترنتی فروش داشته باشید باید بتوانید تولید محتوا کنید یا آن را برون سپاری کنید.

به عنوان مثال شما وب سایت شرکت خود را ایجاد می کنید و سایت شما نهایی و پذیرای بازدیدکننده گان قرار میگیرد.

در مرحله بعد بهتر است از محتوا شروع کنید و این کار را تا زمانی وب سایت شما در چرخه حیات است ادامه دهید زیرا برای سئو سازی تولید مطالب بسیار مهم بوده است.

مثال دیگر میتوان به این شکل عنوان کرد فرض کنید شما پیج اینستاگرامی کسب و کار خود را ایجاد کرده اید چه محتوایی در آن باید قرار دهید؟

مسلما محتوا ازاصلی ترین بخش هاست و بهتر است در پیج شما قرار داده شود. از نحوه خدمات یا محصولات تا رضایت مندی مشتریان همه و همه بایستی تولید و منتشر شود.

این روزها همه انسان ها به نوعی مشغول به تولید محتوا هستند.

 

تولید محتوای متنی چیست؟

نوشتن و به اطلاع رسانی مبحث یا مطالب و یا تلاش برای تبدیل شکل های دیگر محتوا به حالت نوشتاری را تولید محتوای متنی می گویند. محتوای متنی برای سئو سازی بسیار مهم است.

با تولید محتوا شما میتوانید تمام بخش های کاری خود را به صورت مفصل توضیح دهید و تمایز خود را با رقبای خود مطرح کنید و به تفصیل نحوه خدمات رسانی یا محصولات خود را برای آنها بیان کنید.

 

انواع محتوا متنی

دسته بندی اول :

تالیفی

در تولید محتوای تالیفی با در نظر گرفتن و تحقیقات انجام شده در مبحث های مرتبط به بزینس شما، شروع به نوشتن یک موضوع خاص میکنیم.

این گونه موارد به صورت خلاقانه توسط خود نویسنده مطالب ایجاد می شود.

 

ترجمه ای

مطلب مدنظر شما در هر زمینه ای باشد ترجمه می شوند. این روش یکی از ساده ترین روش های تولید محتوا است. فقط کافی است مطالب پر کاربرد زمینه فعالیت خود را مشخص کنید و سپس آنها به دست مترجم بسپارید.

 

ترجمه ای و تالیفی

ترکیب در روش فوق جهت تولید محتوا ادغام می شود.

 

دسته بندی دوم :

محتوای متنی عمومی

محتوای متنی تخصصی

محتوای متنی شبکه های اجتماعی

متن تبلیغاتی

متن معرفی محصولات

متن معرفی خدمات

 

مزیت تولید محتوای متنی

گوگل به محتوای متنی اهمیت بسیار میدهد.

برند سازی و آگاهی از برند

اشتراک در شبکه های اجتماعی

جذب مشتری هدف

جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک

انتخاب شدن به عنوان سایت مرجع

رشد و توسعه

 

معایب تولید محتوای متنی

هزینه بَر بودن روال تولید محتوا متنی

برای تولید محتوای حرفه ای زمان زیادی لازم دارید

افراد متخصص در زمینه تولید محتوا متنی زیاد نیست

افرادی که تولید محتوا می کنند اغلب با سئو آشنایی کمی دارند یا هیچ دانشی در زمینه سئو ندارند

یافتن افراد متخصص در این زمینه دشوار است

تولید محتوای متنی در مسیر غلط سبب از دست رفتن مشتریان زیادی می شود

تعیین هدف در این روش بدون دانش سئو بی فایده است

 

چگونه یک محتوا متنی بهینه ایجاد کنیم؟

صرفا با تولید محتوا متنی کار شما تمام نمی شود. برای تولید محتوا متنی باید نکات زیادی را رعایت کرد به عنوان مثال تیتر نویسی، نگارش، سئو مطلب، عکس ها و ... را لازم است تا محتوای ساده شما به یک محتوا پر بازدید تبدیل شود. نکات زیادی را باید رعایت کرد. به صورت کلی اگر شما اصول تبلیغ نویسی را ندانید مسلما نمی توانید مطلب متنی زیبایی را ایجاد کنید.

پس لازمه اینکار دانش در زمینه های مختلف است. صرفا یک مترجم بدون دانش تبلیغ نویسی و بدون در نظر گرفتن روانشناسی عکسها نمی تواند یک محتوا سبز ایجاد کند.

 

برای تولید یک محتوا متنی عالی این چند نکته را عایت کنید

نگارش صحیح

یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. نوشتن به سبک خاص می تواند تاثیر بیشتری را روی مخاطب شما بگذارد. نگارش صحیح سبب انتقال سریعتر اطلاعات می شود.

 

استفاده از جملات کوتاه

همیشه سعی کنید مطلب خود را با جملات کوتاه بنویسید و از طولانی نوشتن بپرهیزید. به مخاطبین باید اصل مطلب را در کوتاه ترین زمان انتقال داد وگرنه از ادامه مطالعه امتناع می کنند.

 

از کلمات ساده استفاده کنید

نبوغ در سادگی است، سعی نکنید دایره لغات خود را به رخ بکشید. زیرا مخاطبین شما سعی در دریافت اطلاعات دارند و پیدا کردن معنی لغات جدید و نامتعارف دشوار است. بیاد داشته باشید مخاطبین شما به سایت شما آمده اند که چیزی را فرا بگیرند و وقت زیادی ندارند.

 

تحقیق کلمات کلیدی را فراموش نکنید

قبل از هر کاری کلمات کلیدی مرتبط با آن مطلب را تحقیق کنید و براساس آنها پیش بروید وگرنه هرگز مطلب شما مطالعه نمی شود و انرژی و زمان شما بی فایده خواهد بود!

 

متن خود را برای مطالعه خوانا کنید

با استفاده از هِدینگ و ساب هِدینگ سعی کنید کاری کنید که مطلب شما خوانا باشد و چشم خواننده را اذیت نکند.

 

هرگز کپی نکنید

کپی کردن و تکرار تمایزی در شما ایجاد نمیکند. چیزی را که میداند را به مخاطبان انتقال دهید و اگر نمی دانید بهتر است آن را فرابگیرد. اینکار نه تنها سبب جریمه توسط موتورهای جستجوگر مانند گوکل و غیره می شود بلکه سبب بی اعتماد شدن و دفع مخاطبین شما را در پی خود دارد.

 

محتوا سبز چیست؟

قطعا شما این واژه را شنیده "محتوای سبز" ولی محتوای سبز به چه محتوای اطلاق میگردد. محتوای سبز است که بعد از چندین سال از تاریخ انتشار آن هنوز مردم آن را مطالعه می کنند.

به عنوان مثال برای درک راحتر این موضوع پا به عرصه دنیا موسیقی می گذاریم. قطعا آهنگهای خواننده گانی را می شناسید که سال ها پیش یک آهنگ را خوانده اند اما به علت آنکه این آهنگ تمام جنبه های محیطی و زیبایی را رعایت کرده است هنوز بعد از نسل ها این آهنگ گوش داده می شود. اینها محتواهای سبز هستند در دنیای موسیقی.

در دنیای متن هم همین گونه است فرض کنید نویسنده زیرک میتواند با در نظرگرفتن نیاز مردم، حال و هوا جامعه و غیره مطلبی را عنوان کند و در مورد آن بنویسید که تعداد افراد زیادی را مجذوب نوشته کند حال به دلایل مختلف می تواند جنبنه سرگرمی یا رفع نیاز و هر چیزی باشد.

تولید محتوای سبز یک شبه رخ نمیدهد و در دنیای دیجیتال مارکتینگ تولید محتوای سبز مستلزم پیش نیازات متعددی است.

مردم دوست دارند یاد بگیرند و دانشی به آنها اضافه شود.

 

تیسان وب چگونه برای شما محتوا تولید می کند؟

تیم تولید محتوا تیسان وب قبل از تولید محتوای متنی برای شما سعی در انجام تحقیقات در زمینه کاری شما می کند و بعد از بررسی رقبای شما، در این زمینه شروع به تولید محتوا می کند.

تمام مطالب که توسط تیم ما به شما تقدیم می شود همه سئو سازی شده است ودر زمان تعیین شده، تحویل داده می شود.متخصصین ما همه آموزش دیده اند و کیفیت کار قابل احساس است. کارهای به صورت انفرادی انجام نمی شود و چند متخصص برای تولید یک مطلب به کار گرفته می شود.

از آنجایی که این کار بسیار طاقت فرسا است و مدیریت و هدف گیری در جهت اهداف برند تجاری شما به بهترین کیفیت ممکن انجام می شود و شما نیز به این کار به صورت مداوم ادامه می دهید، پیکج های تولید محتوای متنی زیر را به شما ارائه کرده ایم.

زمان از دست می رود ولی سرمایه تجدید می شود. اگر قصد دارید در وقت و سرمایه خود صرفه جویی کنید و نتیجه خوبی از این سرمایه گذاری بگیرید می توانید اینکار به ما بسپارید و با خیال راحت به مراحل دیگر توسعه کسب و کارتان بپردازید زیرا ماموریت ما این است که این نیاز را برای دوستان خود پوشش دهیم و نهایت تلاش خود را در جهت برگشت هزینه به دوستان، خواهیم کرد.

 فقط یکبار محتوایی خود رابه ما بسپارید و نتایج کار احساس کنید.

تولید محتوا متنی خود را به ما بسپارید، تمامی متون تولید شده قواعد تبلیغ نویسی را رعایت کرده و سپس به صورت سئو شده برای شما ارسال خواهند شد.برای اطلاع از قیمت تولید محتوا متنی پکیج ها ما مشاهده کنید.