1. تیسان وب
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. بررسی سئو و ارتقاء سئو

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization است و به معنای بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد.که هر چه سئو شما قوی تر باشید باعث بالا رفتن رنک شما می شود و در نهایت باعث رونق تجارت شما می شود.

حتما با این سوال ها روبرو شده اید :

سئو چیست؟

چگونه سئو سایت خود را چک کنم؟

سئو داخلی چیست؟

سئو خارجی چیست؟

آیا سایت من اصول سئو سازی را رعایت کرده؟

چگونه رَنک شماره یک را بگیرم؟

تحقیق کلمات کلیدی یعنی چی؟

چگونه کلمات کلیدی کسب و کار خود را تحقیق کنم؟

ابزار های سرچ کنسول یا گوگل آنالیستیک چی هستند؟ و کاربرد آنها چیست؟

آیا سئو کردن سایت ارزان است؟آیا سئو سایت سریع اتفاق می افتاد؟

برای سئو سازی چه فاکتور هایی را باید رعایت کنم؟

 

ما به تک تک این سوالات شما پاسخ خواهیم داد و نه تنها دید شما را نسبت به سئوسازی باز خواهیم کرد بلکه با نحوه انجام خدمات متنوع ما در این زمینه سئو سایت، که یکی از اصلی ترین خدمات تیم تیسان وب می باشد آشنا خواهیم کرد.

پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که سئو مبحث پیچیده ای است و ما این مبحث را به صورت چکیده به شما توضیح خواهیم داد، شاید بسیاری از نکات باز بماند شما میتوانید در تیسان بلاگ اطلاعات دقیق تری را مطالعه کنید.

 

سئو چیست؟

سئو بر گرفته از اختصار SEO  است که خود مخفف Search Engine Optimization  و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

در ساده ترین و عامیانه ترین حالت، تعریف سئو را می توان اینگونه توضیح داد که سئو سایت یعنی بهینه سازی سایت شما را برای موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل که بعد از انجام اینکار طی گذشت دوره ای از زمان سایت شما در نتایج گوگل ظاهر خواهد شد.

می توان سئو را یک پازل چند تیکه در نظر بگیرید که برای گرفتن بهترین فیدبک لازم است چند مرحله کار را به صورت مکرر و طی زمان های خاصی اتفاق بیافتد تا سایت شما رَنک خود را حفظ کند.

الگوریتم گوکل به شدت در حال تغییر است تا بهترین نتایج را برای کاربران خود نمایان کند روز به روز قوی تر می شود و به راحتی سایت های نامرتبط و بی کیفیت را تشخیص داده و از رده خارج میکند (گوکل پنالتی) این الگوریتم به تعداد نامشخصی هر هفته بار ها و بارها تغییر میکند و شرکت گوگل برخی از تغییرات مهم خود را منتشر می کند و از بسیاری از تغییرات حتی وب مسترها آگاه نیستند و لازم است که همیشه در این شاخه مارکتینگ بروز باشید که خود کاری واقعا طاقت فرسا است.

 

سئو کی شروع می شود و کی پایان می یابد؟

پیشنهاد ما برای برندها تجاری نوپا و همینطور برندهای تجاری بزرگ این است که اصول سئو را از لحظه انتخاب نام و خرید دامنه مرتبط به بیزینس را آغاز کنند.

این نکته از ما به یاد داشته باشید که اولین نقطه ای که شما شروع به سئو سایت می کنید زمان انتخاب نام و شروع امر طراحی سایت آغاز می گردد. زیرا که رعایت اصول از مراحل ابتدای طراحی سایت شروع می شود.

سئو هیچ وقت پایان نمی یابد مگر اینکه شما تصمیم بگیرید آن را متوقف کنید و برای آن هزینه و بودجه تعیین نکنید.

این روال به صورت مداوم است. این فکر اشتباه است که سئو و بهینه سازی سایت تمام می شود. چون سایت باید بروز شود طبق الگوریتم های جدید گوکل و نباید این رفتار داشت که بعد از انجام یک دوره بهینه سازی سایت را رها کنید زیرا ظاهر شدن در رَنک اول گوگل لازم دارد که فاکتورهای قدیم و جدید رعایت شود.

 

روش های سئوسازی سایت

سئو کلاه سفید

در این روش وب مسترها پیش از هر کاری باید مطالعه کنند و طبق اصول معرفی شده توسط گوگل صفحات وب را بهینه سازی کنند. بهینه سازی دو بخش است، داخلی و خارجی در ادامه توضیح خواهیم داد.

در روش کلاه سفید وب مستر یا طراح سایت از اصول اصلی سئوسازی تخطی نمی کند و سعی در فریب کراولر (Crawlers) های گوگل نمیکند. لازم به ذکر است در صورت استفاده از هر روش دیگر سایت شما به صورت موقتی بالاست و بعد از گذر چند سال نشانی از سایت شما نخواهد بود پس هرگز گوکل را فریب ندهید.

از مهمترین معایب این روش طولانی بودن پروسه سئو سازی و از بارزترین مزایا این است که شما به راحتی رَنک خود را از دست نخواهید داد.

سئو کلا سیاه

 در این روش وب مسترها یا طراحان سایت با استفاده از روش های میانبر و فیک شروع به جذب ترافیک می کنند.

در واقع تمامی اصول سئو را زیر پا می گذارند یا به صورت عمدی یا به صورت غیر عمد که نتیجه بسیار بدی را برای سایت به ارمغان می آورد.

پیشنهاد می شود تحت هیچ شرایطی از این روش برای سایت های خود استفاده نکنید زیرا که تمام هزینه های شما از دست خواهند رفت و فریب این را نخورید که سایت ترافیک دارد به زودی این ترافیک صفر خواهد شد.

 

چگونه سئو سایت خود را چک کنم؟

برای بررسی سئو سایت ابزارهای آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که برخی از آنها پولی و برخی رایگان هستند.

دو ابزار رایگان که گوگل در اختیار شما قرار می دهد Google Search Console و Google Analytics البته لازن به ذکر است گوکل آنالیستیک برای اپلیکیشن های موبایل نیز کابرد دارد. ابزارهای پولی مانند AHREF  و Moz و غیره

ابزار های رایگان گوکل بسیار مفید بوده اند و شما می توانید فیدبک تبلیغات در حوزه ها مختلف را بررسی کنید.

 

سئو داخلی چیست؟

 سئو داخلی یا SEO-onsite وب سایت، با شروع طراحی سایت شروع می شود، طراحان تیسان وب تمام نکات سئو داخلی را برای شما رعایت می کنند.

سئو داخلی بیشتر به مواردی که باید درون سایت رعایت شود لحاظ میکردد.

سئو داخلی بیشتر مبحث تخصصی است که شامل رعایت کردن تگ ها و متا تگ های مختلف مانند متا دیسکیرپشن Meta Description ها، بهینه سازی تایتل ها، بهینه سازی آدرس های URL، هدایت های 301، نشانه گذاری، دیتا استارکچرها، تگ های شبکه ها اجتماعی، لینکسازی داخلی و غیره را دربر دارد.

قواعد مرتبط با گزینه ها اغلب تغییر میکند و این تغییرات باید مجددا اعمال شوند.

 

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی یا SEO-offsite به سلسله کارهای که خارج از سایت انجام می شود را سئو خارجی می گویند که بخش مهم آن را لینک سازی خارجی سایت می باشد.

که به این منظور بعد از تحقیقات در مورد سایت های مرتبط به کسب و کار شما و بررسی رقیب شما در سایت ها پر بازدید، لینک سایت شما به صورت های مختلف َبنری یا ریپورتاژی درج می گردد.

لینک سازی خارجی باید طبق اصول و دربازه ای زمانی مشخصی انجام شود. در برخی موارد باید سعی در diswov کردن لینکهای مخرب که سبب اسپم اسکور سایت شده اقدام کرد.

 

آیا سایت من اصول سئو سازی را رعایت کرده؟

برای پی بردن به این مورد نیاز به اطلاعات زیادی است شما می توانید یا خود این اصول را فرا بگیرید که کار سخت و طاقت فرسا و وقت گیری است یا تشخیص این مطلب را به SEO Expert ها بسپارید.

می توانید درخواست بررسی سئو رایگان خود را برای ما ارسال کنید تیم دیجیتال مارکتینگ ما در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست شما را بررسی می کند و طی یک تماس تلفنی به شما نتیجه را اعلام میکنند این خدمات ما رایگان است.

 

چگونه رَنک شماره یک را بگیرم؟

یکی از سخترین تلاش های هر کسب و کاری این است که در رَنک یک گوگل یا موتورهای جستجو دیگر بماند. برای باقی ماندن در رَنک یک گوگل تلاش زیاد و بودجه ای زیادی را باید صرف کرد مسلما ارزش آن را دارد زیرا که سه سایت اول رَنک گوگل در کلمه مرتبط که در لینک اول نمایش داده می شود 95% بیشتر از بقیه سایت های که در نتایج گوکل نمایش داده می شود کلیک می شوند که خود ترافیک بسیار بالایی را به همراه دارد.

برای اول بودن در نتایج گوگل بایستی تمام اصول و قطعات پازل سئو را رعایت کنید وگر نه این موقعیت همیشگی نخواهد بود. برای اینکار لازم است تمامی موارد و استراتژی های سئو را انجام داد.

 

کلمات کلیدی چیست؟

پیش از آنکه به تحقیق کلمات بپردازیم بهتر است با کلمات کلیدی آشنا باشیم.

کلمات کلیدی یا Keywords ها در واقع واژه های هستند که در گوکل سرچ می شوند، به عبارت دیگر برای هر کسب و کاری یکسری کلمات مرتبط به آن حوزه وجود دارد. این کلمات همان کلماتی هستند که کاربران آن ها در گوگل برای یافتن مطلب مورد نظر خود، آنها را سرچ می کنند.

 

تحقیق کلمات کلیدی یعنی چی؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی یعنی اینکه کلمات مرتبط به کسب و کار خود را بیابید.

یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید. خود را به جای شخصی بزارید که قرار است از خدمات یا محصولات شما استفاده کند، حال فکر کنید که چه کلمه واژه ای یا واژگانی را در گوکل یا هر موتور جستجوی دیگری تایپ می کنید؟

بعد از آن شروع به دسته بندی آنها می کنید و سپس با استفاده از ابزارهای کلمات قدیمی و جدید را تحقیق میکنید، این روال بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد و فقط یک SEO Expert  می تواند تشخیص دهد که آیا بر روی این کلمه کلیدی هدف قرار گرفته شود یا خیر.

 

چگونه کلمات کلیدی کسب و کار خود را تحقیق کنم؟

یافتن کلمات کلیدی خود یک ترفند محسوب می شود و هر چه این کلمات کلیدی را با دقت بیشتری بررسی کنیم، نتیجه سریعتر و بهتری را میگیریم.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوان از ابزارهای رایگان و تجاری استفاده کرد. قطعا ابزارهای تجاری کیفیت و دقت بیشتری را دارند. تعداد بسیار کمی از ابزار های رایگان باقی مانده است.

دست یافتن به کلمات کلیدی که رقابت بروی آن زیاد است به اصطلاح تخصصی حجم یا Volume  بالایی دارند کمی مشکل تر است و برای دست یافتن به این کلمات باید اصول سئو را رعایت کنید و رقبای خود را زیر ذره بین قرار دهید تا بتوانید شما هم به جایگاه و رَنک خوبی را در گوگل برسید. رسیدن به این هدف کار دشواری است و نیاز به دانش و حوصله بسیار زیادی دارد، این رخداد یک شبه اتفاق نمی افتد.

کلمات دشوارتر در واقع کلماتی هستند که هم رقابت در آنها زیاد تر است و به اصلاح High Volume  هستند.هدف خود را برای سئو بر روی این کلمات قرار دهید.

 

ابزار های سرچ کنسول یا گوگل آنالیستیک چی هستند؟ و کاربرد آنها چیست؟

گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیستیک هر دو ابزارهای رایگان گوکل هستند که در اختیار وب مستر ها قرار میگیرد و قابلیت و امکانات متعددی را به وب مستران و متخصصین سئو سایت شما می دهند.

بعد از نهایی شدن سایت شما و شروع به فعالیت کردن شما این دو ابزار باید بلافاصله بروی سایت شما افزوده شوند.این دو ابزار گزارشات بسیار عالی در مورد سایت شما، رفتارهای کاربران سایت و غیره همه و همه را به شما نمایش می دهد .شما با استفاده از دو ابزار فیدبک های تبلیغاتی خود را بروی سایت یا اپلیکیشن خود می گیرید و سعی در بهبود یا رفع عیب می نماید.

 

آیا سئو کردن سایت ارزان است؟

خیر، سئو سازی سایت قطعا برای تمام کسب و کارها نوپا و بالغ مفید است منتها این کار نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد و اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود می توانید مطمئن باشید که این سرمایه شما دیر یا زود باز می گردد و درآمد های جانبی بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

 

آیا سئو سایت سریع اتفاق می افتاد؟

این ذهنیت اشتباه است که شما بعد از اینکه سایت شما طراحی شد بلافاصله سایت شما در رَنک اول گوگل قرار میگیرد.

کمی منطقی این مورد را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که اگر به این سرعت شما در رَنک اول گوگل ظاهر شوید، که آن هم فقط تنها با ساختن یک سایت به این موقعیت دست یابید سخت در اشتباه هستید.

پس طبق این ذهنیت اشتباه برندهای بزرگتر که سالیان طولانی پیش از حضور سایت شما در این زمینه فعالیت میکردند در یک حرکت کیش و مات می شدند!؟ مسلما خیر، گوکل سایتها را با دقت و با استفاده از هوش مصنوعی انتخاب میکند و هر کدام که سئو قوی تری داشته باشد را به کاربران نشان می دهد.

البته این امکان وجود دارد که بعضی از زمینه های کاری که هنوز خالی هستند و رقیب زیادی ندارند، به سرعت در نتایج گوگل ظاهر شوند و میتوان این اتفاق به سرعت رخ دهد مثل این می ماند شما یک مسابقه یک نفره را شروع کرده باشید بدون هیچ رقیب دیگری...لازم به ذکر است موقعیت های بِکر زیادی وجود دارد شما می توانید به راحتی برند سازی خود را استارت کنید، طبق تجربیات، ما فضای خالی زیادی را مشاهده کرده ایم.

 

تضمین صد در صدی رِنک یک گوگل  یا گارنتی آن، آیا درست است؟

خیر، صادقانه خدمت شما گفته می شود که چنین گارانتی صد در صد دروغ است. زیرا الگوریتم گوگل به شدت تغییر می کند و هر روز باهوش و باهوش تر می شود. نوسان ها و افت ها همیشه وجود دارد حتی برای برندهای بزرگ فعلی جهان و به شما صداقانه عرض شود.

هر شرکت یا فردی که به شما قول صد در صدی برای رَنک یک گوکل میدهد سعی در فریب دادن شما را دارد و این ضمانت بر اساس هیچ پایه و اساسی نمی باشد، لطفا فریب نخورید.

 

تیسان وب چگونه برای شما سئو سازی می کند؟

هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ تیسان وب در حوزه سئو این است، تمام دوستانی که افتخار طراحی سایت آنها را داشته ایم، می توانند سئوسازی خود را شروع کنند و این مسیر پر پیچ و خم را طی کنند و با کمال میل ظاهری و باطنی میل به انجام و توسعه کسب و کار دوستانمان هستیم.

بنابر طبق سیاست های مدیریتی تیسان وب به تمام مشتریان خود سئو سازی سطح اول (Primary) را هدیه می دهیم که در واقع پیکج پایه ای (Basic) خود را به عزیزانی که امر طراحی سایت خود را به ما می سپارند رایگان تقدیم میکنیم. باشد که در توسعه کسب و کار آنها قدمی در این زمینه برداشته باشیم.

همچنین خدمات رایگان دیگری به شما همراهان و دوستان عزیز تیسان وب عرضه می شود، بررسی رایگان سئو سایت فعلی شما است، با استفاده از بهترین ابزارهای تجاری روز دنیا سایت شما را بررسی می کنیم در این بررسی شما از نقاط قوت و نقاط ضعف سایت خود مطلع میگردید.

 

سئو سایت در تیسان وب

تیم دیجیتال مارکتینگ تیسان وب از آنجایی که سئو سایت امر بسیار پیچیده است چند سری پکیج سئو سازی را برای شما فراهم کرده است که سعی شده مناسب با نیازهای شما باشد. می توانید قبل از ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید که با چشم و دید باز اینکار انجام داده باشید.

گروه متخصصین تیسان وب به شما این اطمینان را می دهند که سایت شما را با آخرین فاکتورهای موجود سئو سازی بررسی کنند که باعث شناخت نقاط ضعف و قوت کسب و کار شما در این مقوله شوند.